lördag 3 juli 2010

värmebölja!

Jösses vad varmt det har varit i dag. Jag bara pustar och frustar. I denna värme har vi lagt golv i allrummet i sommarstugan. DET var VARMT!!! Hade vi inte haft vatten 50 meter från huset hade jag nog avlidit tror jag... Dessutom såg vi, när vi kommit en bra bit på väg att det var en skada på golvet. Så det var bara att plocka bort golvet igen. 33 plankor fick vi göra om!!!! Hur kul var det på en skala???? Inte alls skulle jag vilja säga. Wille har roat Tilda i dag och Lova har legat på golvet och pustat i värmen hon med. Tur att hon är så snäll som hon är. Stackarn är alldeles full med prickar nu. Vi tror det är värmen som ger henne prickarna. Det ger ju inga större förhoppningar att hon ska vara prickfri på lördag. :-) Fast det är underbart med värmen också. När man får bada. Har upptäckt en roligt felsägning som Tilda gör. Vi brukar säga att hon ska hoppa i plurret, men hon säger att hon ska hoppa i burret. Mycket mer passande uttryck tycker jag eftersom det oftast är kallt i plurret. :-D
Lite bilder på kaoset som ska vara klart till lördag. Någon som tror vi hinner?? :-)


Vårt vackra tak!!! Jag tycker det är såååååå vackert!!! :-)
Hallen med den nya garderoben som nu är fylld med ett skåp som ska målas och ställas i köket.
Tilda och Lovas rum. Tapeter kommer senare.
Vårat sovrum. Blev babyblått säger gubben och det skär sig väldigt mot den gula fönsterkarmen. Men den ska målas vit så småningom.
Japp, här har vi mycket golv kvar att lägga...
Lova hjälper pappa att hålla koll på bärsen. :-)
En har hon lyckats lirka ur.
Liten tycker det är väldigt varmt i dag.
Efter en avsvalkande dusch så kunde hon sova en liten stund iaf. Alldeles rödprickig stackarn!

2 kommentarer:

Anna sa...

Hoppas hon blir av med sina prickar snart. Lilly har oxå lite prickar under hakan nu när det är varmt.

Vad mysigt det ser ut i er stuga!
Kram kram

Anonym sa...

Lova har fattat grejen med en kall bärs i hettan :)/J