lördag 17 juli 2010

kors i taket!!!

I dag har jag gort nått helt otroligt!!! Jag har varit ute och joggat! Jo det är sant. Det började egentligen med att Wille börjar bli lite väl rund om magen så han behöver röra på sig mer. Vi har då gjort så att om han ska äta nått extra som en glass eller så så måste han också följa med på promenad med Laban sen. Och igår sprang de... Så i dag hade jag köpt en stor påse med lördagsgodis till mig med massor av choklad och nötter. Inte särskilt nyttigt för magen med andra ord. Så då bestämde jag mig för att jag skulle följa med. Så vi sprang och gick 2,6 km, mest sprang faktiskt. När vi kom hem igen så hoppade jag i sjön. Jag var så varm och svett. Det var verkligen jätte skönt att bada då trots att solen inte sken. Så jag tog två simturer också. :-) Så nu har jag gjort mig förtjänt av att smaska lite godis framför datorn. :-D

Vi har varit jätte duktiga och satt upp knopparna på köksskåpen som jag var till ikea och köpte i fm också. Hade för plan att plocka i låderna också men det får bli i morgon istället. Det är ju trots allt lördag. :-) Men det är jätte skönt att kunna öppna dörrarna utan att behöva trixa med dörrarna. Calle satte upp köksfläkten medans jag var på ikea. Det blev riktigt bra.
Jag köpte lampor till sovrummen och hall och köksbordet också. Sen mötte vi Amanda och Williams pappa på ikea, men det skriver jag mer om i min andra blogg som är lösenordskyddad eftersom jag har en nyfiken tonåsdotter. ;-) Skicka mailadress till mig om ni vill läsa den. :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Läser gärna den, särskilt om mötet! :) Jag brukar ta med moa på cykel när jag joggar. Hon får cykla och jag spinger, ca 5 km och hon ska bli svettig för sen ska vi spruta kallvatten på varandra med slangen. Det brukar gå. Studsmatta är bra motion och kul! Och hunden måste ni väl ändå hjälpas åt med :)

DUKTIG DU!! Snart hänger du med mig och tränar lite.../J

Anonym sa...

Jag läser gärna BÅDA dina bloggar.....maria_bjoerk@hotmail.com

Kanske kan ses någon dag? Är hemma med pojkarna o Jonas jobbar lite då o då. Kram!

/Maria

Anonym sa...

har läst din andra blogg. Orkade inte med att skapa ett google konto men loggade in som gäst. det fick man i 30 dagar så när det är slut så mailar jag om en ny inbjudan :) vem vet, jag kanske skaffar ett konto till dess. Nackdelen som gäst var att man inte kan kommentera. Jag vill bara säga, fans skit helvete och fan igen! Jag sökte din mailadress men hittade inte den, maila mig så jag får den, du får mina kommentarer via mail /J

Madde sa...

Jag läser gärna!!

MadeleineLandstedt@hotmail.com