onsdag 21 juli 2010

leverans till boden och joggingtur

For i väg snabbt till Jenny i dag för att levera lite kläder till Sussi som hon glömt här. Jenny med familj skulle nämligen åka norröver och kunde därför lämna kläderna till Sussi. Hos Jenny fick jag smaka blåbärsmazariner. De var ju himelskt goda. Tyckte jag var duktig som inte tog receptet men nu i kväll googlade jag och hittade receptet själv. :-P Nåja, jag får försöka att låta bli att göra dem ändå... Eller kanske jag ska göra dem till Tilda fyller år... :-)

Calle chockade oss alla med att följa med på joggingturen i dag. Fy i hundans vad varmt det var!!!!! Jag trodde jag skulle dö verkligen. Men jag sprang hela vägen även i dag. Även Wille tyckte det var tungt i dag, han gick sista biten. Men det var tryckande varmt så jag skyller på det. Sen badade vi. Det var kallt i dag. 23 grader var det men jag tyckte ändå det var kallt.

Sen tog Calle med sig 3/4 av barnen ut och fiskade igen. De fick flera gösar i dag men bara en ätbar. Lova och jag stannade hemma och hängde tvätt. Jag förbereder inför vår helgtur till västkusten på fredag. Jag packade Lova och Tildas kläder också. Och skrev en lista på vad jag ska ta med hemmifrån i morgon. Det är märkligt mycket som ska packas för att vara borta två nätter. :-)

Inga kommentarer: