fredag 2 juli 2010

Söta Lova

I dag har Lova badat ute i en sjö för första gången. Hon tyckte nog det var ganska skönt. :-) Sen satte jag henne i vattenbrynet och då kände hon på sanden. Sen i kväll när hon fick bada i baljan så kom hon på en rolig sak. Plaska. :-) Och jösses vad hon plaskade då. Hela mitt ansikte blev blött och glasögonen prickiga. :-D Och då plötsligt så kunde hon sitta i badet. Annars när hon badat så har hon antingen spännt sig bakåt eller böjt sig frammåt. Nu behövde hon bara lite balans hjälp.
Vi var och hälsade på Anna och Siri i dag, i Annas föräldras sommarstuga. Det var jätte trevligt. Vi badade och grillade korv. Madde och Rasmus var också med. :-) Hela dagen var vi där.
På kvällen åkte jag och Calle och städade undan lite i Väringen så att vi kan lägga golv där i morgon. Sen tog vi ett vuxen dopp bara han och jag. Det är vi inte bortskämda med. Jag längtar så tills vi kan bo där igen och bada när vi har lust.
Det blev jätte snyggt i sovrummen som målaren målat i dag. Och för att inte tala om taken som nu är vita istället för vitlaserade som tidigare. Det blev verkligen skitsnyggt!!!! Calle tyckte det blev för babyblått i sovrummet men jag tror det mildras av tapeten sen.
I dag har Tilda uppfört sig som Tilda igen. Först rymde hon på maxi och när jag väl hittade henne så hade hontagit en prinsess krona och satt den på huvudet. Och sen blev hon skitsur när jag tog bort den och försvann igen. När jag sedan hittade henne igen så höll jag fast henne vilket hon protesterade ljudligt över. Så det blev till att släpa henne ut ur affären. Då var jag riktigt arg på henne.
Lova har ätit risgröt två dagar nu. Det verkar som att hon inte blir lika hård i magen av den. Snarare tvärtom. I dag har hon verkligen skitit hela dagen och jätte löst. Det kanske blir en bra blandning om jag blandar de olika grötarna 50/50. Hon tycker iaf om båda sorter massor och äter lätt 1½ portion. Ska snart börja med lite andra pureer men ska ge risgröten 3 dagar till först. Inte har det blivit någon allergisk reaktion på gröterna än iaf. Jag tror nog mest på solutslag faktiskt. Inga nya prickar har hon fått än iaf.

Inga kommentarer: