torsdag 1 juli 2010

väringen

Det HÄNDER faktiskt saker där ute nu! I kväll har vi lagt golvet i vårat sovrum också. Det gick riktigt snabbt och enkelt. Fast fy så tråkigt det är. Men snyggt som sjutton blir det. Hade tänkt ta emd mig kameran i dag och fotat lite men glömde som vanligt den hemma. Det är ju ganska kul att ha bilder från oredan, så kan jag jämföra sen när det är klart.
Jag har köpt kök i dag. Som tur var följde Calle med. Det var massor med kartonger som skulle bäras. Två vagnar blev det, och då är det ändå ett väldigt litet kök. Skäll fick jag också för vi hade lämnat in Tilda på lekhörnan och drog över tiden med en halvtimme. De ringde på min mob när jag stog i kassan och krånglade med alla paketen men då tog jag det för givet att det var ungarna hemma som ringde igen och ville fråga något oviktigt som om de får titta på tv. De ropade även ut i högtalarna men det hörde varken jag eller Calle. Vet inte om det är oss det är fel på eller IKEA??? Men iaf, Tilda hade kul där och nu är köket köpt. Jag har också fixat beställning av tapeterna och bestämt vilken färg det ska vara på väggarna i sovrummen. Där ska vi bara ha fondtapet eftersom jag valt så konstiga tapeter. :-) Kollade också vilken färg skåpluckorna har så att vi kan beställa en målning av ett skåp som ska stå vid köksskåpen.
Snickarna är nästan klara där ute nu. Nu är det mest målaren som ska bli klar. Och köket som ska upp. Och sen ska det dryga arbetet med att göra rent varenda liten pinal, för ALLT är täckt med damm från rivningen och sågning och sånt. B-L-Ä!!!

Inga kommentarer: