tisdag 20 juli 2010

igår

I går har jag städat och bakat. En hastkaka blev det. Har ett eget recept hemma men hittade denna på nätet som det fick bli istället. http://www.kokaihop.se/recept/hastkaka-for-lata Gjorde om den lite. Tog 4 dl vetemjöl och inget mandelspån utan strödde pärlsocker på istället. Hällde över en halv liter hallon och lite blåbär. Amanda bakade matbröd istället, frukostbullar blev det. Amanda och William som tjuvsmakat sa att de blev ruskigt goda. :-) På em tog jag fram sågen och sågade sly nere vid sjön. Jäklar vad varm jag blev, så jag hoppade i sjön när jag inte orkade såga mer. Jag har massor kvar att såga men har ändå fått bort en del. Sen åkte barnen och Calle ut och fiskade, men de hann bara lämna bryggan så kom Calles syster med familj och ville följa med. Så de åkte och fiskade medan jag var hemma med Lova. Jag matade henne med gröt. Den hemmagjorda gröten var inte god, tyckte hon, så den fick Larsson äta upp. Sen fick hon bada i baljan på altanen. Hon plaskade så mycket så jag fick byta tröja sen. Kjolen behöll jag på fast den var plaskblöt den med. :-)
Wille och Tilda fick vasin fisk som vi sen smaskade på. Nyfångad gös med kantareller är bland det godaste man kan äta. Inte går det att få färskare fisk heller. Upp ur sjön, sen fileade Calle dem och gick upp och tillagade dem. :-) Calles syster med familj var kvar till halv 11 och vi hade väldigt trevligt. :-) Till kaffet bjöd jag på de nygjorda kakorna och de blev också godkända.

Lite bilder kommer sen.





Liten kryper inte men inte ligger hon kvar på det ställe där jag lägger henne inte! Hon rullar och ålar sig fram. Men det är mer slumpmässigt var hon hamnar någonstans. Hon kan inte medvetet ta sig till nått ställe mer än att hon sträcker på sig så mycket hon kan.
Men en liten tand har tittat upp. I dag är den vass så nu har den spruckigt igenom.

Inga kommentarer: