fredag 30 juli 2010

glömde...

... berätta en sak om semestern. Det var när vi var på köpcentret. Där fanns en jätte butik med godis. Calle och Wille hade gått förbi där men inte gått in, men jag tyckte att vi skulle gå dit det sista vi gjorde. Wille gick och tittade på annat och sedan plötsligt när vi kom in i butiken så tittar han upp och säger saligt: -Åh, HALLELULJA! :-D

En annan rolig sak jag måste berätta om är om Tilda och Calle. Tilda har börjat kalla Calle för Calle istället för pappa. Calle brukar då säga till henne att hon får säga pappa till honom. I dag sa Calle "dottern" till Tilda istället för Tilda. Då säger Tilda: -"Du får kalla mig för Tilda."

I dag har jag städat... och tvättat... och bakat. En rulltårta blev det. Calle jobbade lite på sin sista arbetsdag. När han kom hem lurade han ut mig i skogen för att jaga kantareller. 7 myggbett senare och lite skavsår på fötterna senare hade vi en stor fångst med oss. :-) Så nu sitter Calle och rensar svamp medan jag sitter vid datorn och bloggar.

I morgon är det en stor dag i det här huset! Tilda fyller 4 år! Oj, vilken förväntansfull tjej vi har här hemma nu. Eller, nu hoppas jag att hon sover. :-) Hon har nu helt plötsligt börjat rita teckningar med innehåll. Innan har det mest kludd på ett papper fast hon har kunnat göra huvudfotingar länge. Men nu ritar hon fiskar, grisar och spindlar. Och hon kommer stolt och visar upp sina alster. :-) Stora tjejen. Och hon längtar så efter att få börja dagis till hösten. Hon ska få gå på 15 timmars då. Kommer kännas konstigt att lämna henne där medan jag är hemma med Lova. Men det blir bra för Tilda.
Det enda som känns tråkigt med morgondagen är att farmor tydligen bestämt sig för att inte komma. Allt för att jag inte ville prata skit om min syster med henne... :-(
Nu ska vi snart bära upp Tildas paket i huset. :-) De har legat i bilen så hon inte kunnat se dem.

Det ska ändå bli roligt i morgon för mormor, Kalle, Anna, Jonna, Kent, Susanne, Sten och Isabella kommer. Och Tildas bästaste storasyster Jossan är redan här. :-) Så det blir fullt hus! :-)

Inga kommentarer: