måndag 19 juli 2010

Måndag...

I dag skulle vi hem för att se till huset lite. Jag behövde jobba lite också, så vi började med jobbandet... Det tog längre tid än jag trott så vi var inte tillbaka i väringen förrän vid 4-5 tiden. Men du hade vi hunnit hem och handlat också. När vi kom hem till väringen plockade vi av hallonen som växer lite här och var runt tomten. En halv liter fick vi ihop. Sen blev jag sugen på att göra en rulltårta med smultron och blåbär och smörkräm så då åkte vi iväg och plockade det också. En mugg med smultron och en halv liter blåbär. Fanns massor med blåbär i skogen så det blir till att samla hela skaran och ge sig ut att plocka mer sen. :-) Eftersom vi skulle smaska rulltårta tog jag med mig storbarnen och Laban på en joggingtur. Den här gången sprang jag nästan hela vägen. Jag var helt slut när jag kom hem och vi hoppade i sjön och badade. Så himla skönt att bada efter joggingturen. :-) Sen hade Calle lagat kvällsmat. Färskpotatishalvor i ugnen och fläskfile med sparris och tomater och bearnaisesås. MUMS! Sen satte jag igång och sorterade lådorna som jag skulle ha gjort för länge sedan. Och sen fixade jag rulltårtan. Men klockan hann bli så mycket så vi blev snuvade på rulltårtan för i dag. Men jag lovar att vi kommer mumsa på den i morgon istället. :-)

1 kommentar:

Svampie sa...

mmmmmm och du glömmde berätta att jag retade dig hellllllllla joggingturen;D<333