torsdag 29 juli 2010

bulldag och regndag

Bondkake början. :-)
Dregel Lovis. I dag har Tilda valt kläder åt Lova. Jätte fin blev hon.
Färdiga mumsiga bonkakor.


I dag har det bara regnat och regnat! Jag har ägnat mig åt min minsta dotter och åt bakning. Vi har ju kalas här på lördag så det behövdes lite tilltugg. Vi har bakat kardemummabullar, eller Tilda och jag gjorde längder och Wille gjorde bullar. Lova var snäll och sov vid utbakningen och Amanda var hos Jossan. Medan bulldegen jäste gjorde jag två satser med farmors bondkakor. De är så suveränt goda!! Och sedan svängde jag ihop havrekakor med mockakrämsfyllning. Sen blev det inte mycket mer bakat för då hade Lova tröttnat på att jag ägnade mig åt något annat än henne. :-) Hon håller på att få tand nr 2 och är helt omöjligt mammig! Jag kan inte ens prata i rummet bredvid utan att hon gnäller och ska till mig. Även om hon har jätte kul med den hon är hos så ska hon till mig så fort hon hör eller ser mig. Ganska påfrestande när man vill göra något annat. Å andra sidan är det förmodligen för tanden för hon hade lite feber också. Dreglar gör hon som bara den så det är många ombyten per dag just nu. :-) Jag hoppas att den spricker fram i morgon så det känns lite lättare för henne. Det är så skoj att sticka in fingret och gnugga på den kommande tanden för Lova blir alldeles stilla och ser nästan salig ut. :-D Det kliar väl som sjutton för henne. På em fick jag ligga i sängen med henne för att hon skulle somna. Efter mycket bök så somnade hon en stund iaf. Nu till kvällen fick hon lite alvedon att sova på.

Inga kommentarer: