söndag 4 juli 2010

Lite uppdatering

Jaha så har ännu en dag i vämens tecken. Dagarna är väldigt långa, jag har precis fått isäng Tilda och klockan är 21.45. Lova somnade för en timme sen drygt. I dag har hon sovit väldigt dåligt på dagen så när vi väl kom hem så var hon väldigt trött. Jag har haft fullt sjå att hålle henne normal tempad i dag. Hon har fått bara i en hink, och tillslut plockade jag fram resesängen och ställde den i skuggan så att hon skulle ha lite yta att röra sig på och så det inte blev så varmt för henne. Vagnen blir ju så himla varm, speciellt som man måste ha suffletten uppfälld för att kunna ha myggnätet för. Och bromsarna är väldigt humgriga så myggnätet måste vara på.
Denna dag har vi jobbat i Väringen igen... La färdigt golvet som var kvar sen i går. Satt upp lister och foder och sågat till golvsocklar så målaren kan måla dessa i morgon. Flyttat ut sakerna från hallen och städat där så det kan läggas klinker där i morgon. Och kört hem en kärra skräp och slängt det. Det mesta har Calle gjort själv i dag. Han har varit riktigt flitig i värmen. Inte ens ett dopp kunde han unna oss. :-( Sen när han tyckte att han kommit i fas med tiden så var det inte så varmt längre så då var jag inget badsugen längre. Fast det gick över när jag skulle plocka ihop allt för att åka hem. Då vart jag plötsligt badsugen igen. :-) Men då hade jag alla ungarna i bilen redan så då var det bara att åka. Och tur var väl det för Lova uppskattade inte att vänta på gröt och sovning sen när vi kom hem. Men nu är allt ihop plockat och uppackat här hemma och det är lugnt och skönt igen. :-) Jag satte tom igång ac när jag kom hem för det var 30 grader inne. Och jag hade ingen lust att släppa in myggorna. Men det händer inte massor för ac:n bara 2 grader har den lyckats sänka tempraturen med. Nu är det strax sovdax för mig känner jag. Det sliter på den late att fixa sommarstugor. :-)

2 kommentarer:

Anna sa...

Ser att du ändrat bloggen och det var precis det jag gjorde när mina bilder blev så som du frågade om:)

Vi har haft en aning svalare idag, men Lilly har bott i blöja och trosor hela dagen. Sen måste man komma ihåg och smörja in henne och det är så lätt att glömma tycker jag.

Kram

Anonym sa...

Jag fattar inte hur ni får till det med alla barn?? Berätta gärna knepet så kanske vi får nåt gjort. Men jag tycker knappt vi kan klippa gräset, ett ständigt passande och vaktande och alltid nån som skriker. /J