tisdag 23 november 2010

Tisdag

I dag har jag varit duktig. Jag har rensat ytterligare en gång bland alla kläder. Känner mig stolt när jag kan sortera ner ytterligare mer kläder till slänga/göra sig av med högen. Det är en rejäl hög nu med kanske 8-10 pappkassar fulla med kläder från nyfödd till tonåring. Varierande kvalite från rena kaste saker till riktigt fina saker. Vet inte riktigt vad jag ska göra med dessa kläder. Ska jag lämna dem till klädinsamling? Vilken i sånna fall? Eller ska jag drista mig till att sortera ut det som är säljbart och sälja dem? Vet inte om orken finns där för det. Vi får se vilket öde som kommer för kläderna. Är lite rädd för att jag ska ångra mig om jag börjar riva i kläderna igen. Det är ju ett tag sen jag sorterade bort från bebiskläderna, och det är lite jobbigt... Tänk om jag får en till kartong med bebiskläder,som vi faktiskt inte har någon nytta av, att släpa på.... Tja det tåls att funderas på.
Men de kläder jag ska ha kvar är numer nerpackade i kartonger vikta och fina. Har också gått igenom de leksaker som var uppställda där. Sen började jag riva på bottenvåningen på kontoret också. Mycket att fixa med finns det. Hann inte med så mycket innan det var dax att hämta Tilda på dagis. Lova sov så nällt i vagnen utanför medan jag fixade. Det har rasat snö från taket som har frysit så jag kommer inte in med vagnen där. Inte heller kommer jag ut med några kartonger. När jag kommit hem från dagis ringde Calle och sa att containern var på väg. Jag behövde flytta på släpkärran som stog lite ivägen. Jo, tack. Det var ju enkelt. Svintung var den. Men med Amandas hjälp lyckades vi få iväg den en bit iaf. Sen skottade jag lite snö. Försökte mig på att få bort snötakraset. Containern kom och jag blev så glad så att jag genast kastade det skräp som låg på plattan. Det jag rådde att lyfta över kanten iaf. :-) Det är inte alltid bra att vara kort...
Sen fortsatte jag slåss med ishögen. Men snart ropade Amanda att jag skulle komma in för hon skulle plugga. Så det blev inget mer av det. Men i morgon ska det visst snöa massor. Då är jag inte jätte sugen på att ge mig iväg till marieberg. Så jag stannar hemma istället och kastar saker i containern och tänker på stackars Tilda som är hon doktorn och stackars pappa som är med henne och stackars mig som inte kan vara med. :-( Tilda ska få 7 stick i fingret i morgon. Hon ska göra en laktosbelastning och på fastande mage åka till sjukhuset och bli stucken. Sen tror de att de ska få i henne 2 glas med laktulos också. Haha, får väl se hur det blir med den saken. :-D Snälla mamma har iaf packat väskan med 10 silver glittriga plåster, helt enligt Tildas önskemål. Snutten har fått åka ner den med. Allt för att det ska gå lite smidigt. Stackars jag oroar mig så för hur det ska gå, men försöker väl intala mig att de förmodligen handskats med icke samarbetsvilliga unga damer förr. I värsta fall får de åka hem i ogjort ärende. :-D Jag vet ju hur pass Tilda är när det gäller att inta sånt som är nytt, sånt som inte smakar som hon tänkt sig, sånt som någon annan säger att hon ska inta. Men, men det ska nog gå bra. Pappa kommer lösa det galant. :-)

Inga kommentarer: