onsdag 17 november 2010

stress

Drabbades i kväll av stress. Julstress, flyttstress och allmän stress. Detta resulterar i att jag inte kan somna. :-( Vilket är helt idiotiskt eftersom jag då kommer vara så trött i morgon så att jag inte får nånting gjort som kan möjligtvis minska på min stress lite... Dumt!
Så här är det att jag kom plötsligt på att om en vecka är det den 24:e. Då blir Lova 10 månader. OCh då är det plötsligt bara en månad kvar till julafton. Och inte en endaste julklapp är planerad och inköpt. Lovas julstrumpa är inte på långa vägar färdig. Det ska julpyntas och bakas pepparkakshjärtan till fönstrena. Det är sånt som inte får missas. Det är viktiga traditioner för barnen. Mitt i detta ska jag också packa saker, och slänga saker. Det är nästan så att jag ångrar att vi sålde huset nu. Mest för stressens skull. För är det julafton om en månad, så är det utflytt om 2 månader. Då ska huset vara tomt! Och städat. Och dessutom ska 2 kalas planeras inom kort och ett kalas ska redan vara avklarat. Och nånstans mitt i detta ska det vara nyår också.... Hjälp hur ska vi hinna??? Calle jobbar ju hela dagarna så det mesta packandet och slängandet kommer på mig. Då börjar jag räkna helger. Den här helgen är Calle borta halva. Kommer hem lördag lunch i bästa fall. Nästa helg är tom vad jag vet. Sen är det julbord helgen därpå, och nånstans ska Calle åka och fiska den traditionsenliga rödingen också. Det är inte många helger kvar till jul alls. Och efter jul är det inte många helger kvar tills vi ska vara utflyttade heller. Om man räknar bort julhelgen och nyårshelgen och Lovas födelsedagsshelg, vilka kommer gå åt till annat så är det bara 7 helger kvar och av dem är minst två redan inbokade... Jag vet ju hur himla fort helgerna går. Och hur lite man hinner fast man sliter rumpan av sig. Så det blir väl till att slita som ett djur all ledig tid här framöver och få ner så mycket som möjligt i kartonger för förvaring. Måste skriva en "att göra" lista också, för att strukturera upp mig lite. Kan ju börja med en "att göra" sak. Skriva ner barnens önskelista som de gjort. Det får bli nästa inlägg så har jag iaf gjort nått vettigt av tiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

ska vi ta vuxenbak och vuxenpyssel nån dag? Byta ut syjuntan mot lite juligt? /J