torsdag 11 november 2010

snölek

I dag gick vi ut i snön. Det är inte ofta jag tar mig ut med småkottarna. Fastnar liksom inne av någon anledning. Gillar ju att vara ute så egentligen förstår jag inte varför vi inte är ute mer. Vi tänkte åka pulka och bygga en snögubbe. Men när vi kom ut var det inte töväder så någon snögubbe blev det inte. Lova satt mest och smakade på snön. Nöjd som alltid sa hon inte ett ljud utan var bara med och kollade in vad Tilda gjorde. Inte ens när hon dök ner med huvudet i snön sa hon nått. Bara gnydde lite missnöjt för att få min uppmärksamhet. :-)

 Lova i snön. Första kontakten med snö för hennes del. Spännande tyckte hon. Satt och kände på snön och smakade den med. Kallt men gott.
 Tilda försöker åka pulka i slänten. Det gick bättre efter några gånger när det var lite plattare i banan.
 Liten har kännt på snön med hela ansiktet för första gången. Lite väl kallt tror jag hon tyckte.
 Hej vad det går i backen. :-)
 Tilda är jätte glad över att fått ut mamma och Lova äntligen. Ideerna bara sprutar ur henne.
Lova fick också följa med på några pulka turer. Sen tyckte hon att det fick vara nog och klängde på mig istället. Då gick vi in och gjorde lunch.

Inga kommentarer: