fredag 5 november 2010

Mysig eftermiddag

I dag skulle jag skjutsa Amanda till stallet till kl 12 och sen skulle jag skjutsa Wille till kontoret där hans pappa skulle hämta honom. Ja förvånad är jag med men Wille ringde och frågade om han fick komma över helgen och tillslut så fick han det. Kul för honom! När det var gjort så tog jag med mig småbarnen till stan för att kolla på tyg. Är ju rackarns sugen på att sy nu när jag har en sån fin maskin. :-) Vi hittade inga bra tyger alls i stan. :-( Jo jag såg ett flanell tyg med ugglor på som jag gillade men just då kom jag inte på vad jag skulle kunna ha det till. Men nu kom jag på att jag skulle vilja sy pyamaser till Lova med fötter på. Men det är ju så dags nu det. Inget tyg blev det köpt där men vi gick in på fiket bredvid och fikade. Tilda hade ätit väldigt dåligt till lunch så jag förstog att hon behövde lite i magen för att orka. En kanelbulle till Tilda och en morotstårtbit till mig. :-) Mums. Lova passade lägligt på att skita ner sig mitt under fikat också så det löste jag när jag hade ett dass i närheten. Sen drog jag iväg med Tilda och köpte två nystan garn istället. Ett rosa och ett vitt. Så nu kan jag virka den där hello kitty dockan åt Tilda. :-) Sen blev Tilda kissnödig så vi skyndade oss till bilen som stog en bit från stan eftersom det var fullständigt knökfullt på ALLA parkeringar just idag. Vi hann lagom fram till parkeringen där det fanns ett lämpligt buskage att sätta sig i. Så drar jag ner byxorna på henne och hon sätter på kranen. Skval säger det och byxorna blir plaskvåta. Så det blev bara till att byta alla kläderna på henne. Sen åkte vi till marieberg för att kolla i den tygaffären. Där mindes jag att de hade massor av jersey tyger. Så det blev ett jersey i randigt grått-vitt-svart, och ett mörkgrått velour tyg. Velouren ska jag göra byxor till mig av och det randiga ska bli en tröja. Nu ska jag bara få tid till att sätta mig och sy också. :-D

Inga kommentarer: