söndag 28 november 2010

packa, kasta och snurrig bebis

Ja det vi gör nu för tiden är att packa och kasta. Inte så mycket att skriva om här i bloggen. :-)

Men i kväll har Lova fått stora spadern. Vid halv 10 vaknade hon igen. Och vägrade somna om. Inte så att hon skrek och var missnöjd utan hon var vaken och glad. När vi gick och la oss vid 10 hade hon fortfarande inte somnat om. OCh när vi började röra oss där inne så ville hon såklart inte vara utan mamma. Så jag försökte med att lägga en hand på henne så hon skulle känna mig. Det gick inte.... Så tog jag upp henne i vår säng och hölll en hand på henne där så hon skulle ligga ner öht. Ett tag hade jag stor förhoppning om att lyckas. Men hon lät konstant och lekte med nappen i munnen. Rätt som det var fick hon in fingret bakom nappskölden och sprätter iväg den med en vid båge upp mot pappa. Det såg så komiskt ut så jag började skratta tyst. OCh Lovas min då gjorde att jag skrattade ännu mer. Hon såg så förvånad ut. Sen började hon sprätta! Äntligen blev det nån fart och lite roligt. Så jag kunde glömma det där med att sova. Så nu är vi uppe istället. Lova leker snällt på golvet och jag eldar. Det kryper snabbt ner med graderna så jag kan lika gärna elda för att hålla kylan på stången. Nu kom lilla godingen och stinker bajs också så nu får vi roa oss med det en stund också. :-) Kanske var det den som satt på tvären.

Inga kommentarer: