måndag 8 november 2010

dreglisar

Dessa dreglisar är gamla alster. De småblommiga i manschester hade jag redan sytt ihop innan min gamla symaskin dog. Och de andra två har jag sytt i dag. Den röda och barbapapan blev inte så bra. Dåligt tygval heltenkelt. :-) Men de småblommiga gillar jag. Det är bara tryckknapparna som fattas.

Här är nya alster. Härliga färger och i velour. Mysiga. Få se hur väl de suger upp dregel också. KAnske rinner rätt av. :-D
Ska sy fler i dessa färger. Jag har ett rosa tyg med blommor på, lika det gröna, som jag ska sy av. :-) Sen blir det väl fler vita och bruna. De är ju lätta att matcha till kläder. En miss jag gjorde med den bruna dreglisen var att jag tog vit baksida. Det blev inte bra. Ser inte färdig ut. Så nästa gång ska jag ha helbrun. Inga tryckknappar här heller. Men de ska i snart. :-) Kanske i morgon.

1 kommentar:

Nallebr.. sa...

oj oj va duktig du är!!