torsdag 4 november 2010

stora framgångar

I dag har Lova stått själv för första gången. Duktiga tjejen stog rakt upp och ner med en leksak i handen. :-D Jag anade i ögonvrån i morse att hon släppte bordet helt innan hon tog i soffan men jag var inte säker då. Men sen sa Wille att hon stått själv när han stått bakom henne här om dagen. Så då var jag tvungen att prova. :-) Hon vägrar ju stå om man bara ställer ner henne. Då sätter hon sig ner. Så jag var tvungen att lura henne genom att ge henne en leksak att hålla i. Och då stog hon. En lång stund också. Men ingen fann sig i att hämta någon kamera så det finns inget bildbevis. :-) Sen ramlade hon på rumpan och flinade. Men hon ville inte göra om det. Då ville hon bara till min famn. :-) Så snart så kommer hon traska runt lilltjejen min.

Vi vann budgivningen på huset. Men eftersom vi hade som krav att badrummet skulle gå att försäkra så valde ägarna de andra budet istället. De hade renoverat badrummet 03 men den som gjort det hade låtit bli att byta golvbrunnen. Detta innebär att om vatten kommer på golvet så kan det bli en vattenskada, vilket försäkringen då inte täcker. Dumt. Men det innebär att man då fått göra om golvet helt och hållet och då inte kunnat luta sig mot att badrummet är ok. Dvs en extra kostnad. Dyr sådan.
Men det går fler tåg.

Inga kommentarer: