tisdag 30 november 2010

pepparkaksbak och dekorering

 I fredags bakade vi pepparkakor, jag och Tilda. Jag gjorde stora hjärtan att hänga upp i fönstret och några småhjärtan att äta till glöggen och Tilda gjorde småpepparkakor. Hon älskar att baka.
I dag fick hon äran att fortsätta dekorera pepparkakshuset som Amanda designat och dekorerat. Det var verkligen skoj och all glasyr tog slut. Jag hade inte tänkt ha nått pepparkakshus i år eftersom vi ska flytta mitt i, men se det accepterade inte Amanda så hon gjorde ett själv. :-) Nu står det på tork. Så ska de placera det på en bricka i morgon.

Lova har varit lite kinkig med sömnen ett par dar. Hon vill inte somna på kvällen och skriker sig blå. Sen har hon vaknat vid halv 10- 10 på kvällen och inte somnat om förrän runt 12-1 tiden. Tröstlöst tycker jag som gillar att sova på nätterna. I går vaknade hon innan vi gått och lagt oss men hade nog somnat om om vi inte hade kommit in och stört henne. Så i dag tog jag och möblerade om lite i Tildas rum. Flyttade en hylla och ställde dit Lovas säng. Sen har jag pratat med Tilda om hur en stor storasyster beter sig när hon sover med lillasyster. Man måste vara tyst och inte leka i sängen. Hon får inte heller gå upp till Lova om hon skriker. Det började ganska dåligt. Fick gå in några gånger till Lova för att lägga ner henne igen, men sen blev hon tyst! Och har varit det i 15 minuter nu. Så jag håller tummarna att hon sover bra där inne. Nu är det bara den kritiska timmen kvar, men eftersom jag nu kan stänga dörren om dem så vaknar hon inte av att det rör på sig och lyser här ute. Så jag hoppas....

Inga kommentarer: