måndag 1 februari 2010

Kalas och första dagen hemma

Stora tjejen fyller 13 år i dag. Som vanligt "väcktes" hon av skönsång från övriga familjemedlemmar. Tilda fick sov dispans eftersom hon är magsjuk. Tänk att jag nu är både spädbarnsförälder och tonårsförälder. Fast min tonåring är en ganska lugn tonåring, än så länge i alla fall. I kväll blir det pannkaka på beställning av födelsedagsbarnet. Oxfile blev för dyrt. :)
Amanda fick en egen tv med inbyggd dvd att ha på rummet. Jag hoppas hon blev nöjd. Så nu lär väl Jossan flytta hit på heltid och ha filmkvällar med Amanda. :)


I dag är första dagen hemma själv med båda småttisarna. Hitintills har det gått väldigt bra trots att Tilda är sjuk. Eller kanske på grund av det. :) Lova vaknade strax innan 4 i morse och hade bajsat och var hungrig. Så jag böt på henne och matade henne. Då bajsar hon igen. Efter ytterligare en blöja så får hon mer mat. Efter en timmes pysslande lägger jag ner henne i sängen igen för att få sova en liten stund till innan vi ska fira Amanda. Då bajsar hon igen. Efter det bytet blir hon klarvaken. Det är bara 30 min kvar tills klockan ringer också så Lova och jag förbereder födelsedagsbrickan istället.
Medan vi sjunger för Amanda somnar Lova in och jag kan lägga henne i sängen igen. Vad skönt tänker jag. Nu kan jag sova en stund till innan Tilda vaknar. Och i samma stund tassar Tilda upp. Det var min sömn det...
Men när barnen och gubben åkt iväg på sitt så sätter jag på tvn åt Tilda och går och lägger mig. Och får sova ett par timmar till. Skönt. Tilda är väldigt nöjd framför tvn som tur är.


Den värsta kylan verkar ha gett sig igen. Nu spelar det ju ingen roll för mig just i dag för jag kommer ju inte ut i alla fall när Tilda är sjuk. Jag som längtar ut så mycket. Känner mig fruktansvärt instängd när jag inte kan ta mig nånstans eller göra nått. Jag längtar ut! Men snart ska väl både jag och Tilda vara bättre och då kan vi i alla fall gå utanför dörren.

Inga kommentarer: