onsdag 24 februari 2010

solen skiner

Vilket härligt väder det är idag. Har inte kommit ut nått men jag njuter genom fönstret. Längtar faktiskt lite efter att kunna bara gå ut och sätta sig, utan att behöva klä på en massa kläder hela tiden.
Satte igång med en storstädning av sovrummet i dag. Men det går sådär eftersom Lova sitter fast vid bröstet i dag. Tror hon får lite ont i magen av ersättningen. Men idag har jag pumpat ur så hon får bröstmjölk i kväll. Har lyckats riva ur sängkläderna och tvättat en maskin, vikt en maskin och satt igång en ny. Men det är inte så avslappnande när Lova skriker medan jag viker. Klockan är redan halv 2 och jag har inte fått till någon lunch än. Tror min värsta hunger har börjat gå över nu. Men inte sötsuget... Har väl 9 månaders uppdämt behov då jag inte alls var sugen på sötsaker under grav. så konstigt det kan vara. Men socker ska ju främja amningen säger de, så det är bara att käka på. :)
Blir jätte frustrerad av att se allt som behöver göras och sen bara sitta och amma. Men det är ju övergående. Om nån månad så blir jag friare igen. Tiden går ju så himla fort ändå. Vad gör det om hundra år om golven är skinande blanka eller inte?

I kväll ska jag på alovera party. Ska bli trevligt att träffa lite folk och spännande att se produkterna. Lova får förståss följa med mig. :) Kanske det finns nått där till Lovas torra hud och mitt ansikte. Jag har blivit jätte torr i ansiktet. Känns som läderhud och det kliar. Detta trots att jag smörjer mig efter varje dusch.

Lova ser så rolig ut. Hon har inte tappat nått hår än och det som sitter där fortsätter att växa. Det ska promt stå rakt upp! Det är nog runt 4 cm nu. I nacken har hon nött bort lite så där är det kortare.

Pratade med mamma idag. De kunde inte komma den här helgen heller. Tråkigt. Men hon skulle skicka Lovas kläder med posten så hon inte skulle hinna växa ur dem. Lova har ju nästan vuxit ur sin fleece overall redan och mamma har köpt en ny varm overall.

I går kom det ett annat paket också. Det var en snuttefilt från Jenny med familj. Jätte fin var den! Med barbapappa som motiv. Tack SNÄLLA Jenny!!!!

Inga kommentarer: