måndag 15 februari 2010

kattskrälle

Just nu lever hon farlig trollan. för det första har hon börjat kissa och bajsa inomhus, förmodligen som protest mot Ragnar. Jag som trodde det var nån av gammelkatterna som inte orkade gå ut i kylan, men så var det alltså inte. Det är inte så att det är olyckor heller eftersom de har kattlucka som de kan gå ut och in genom som de vill. Så förra veckan åkte de ut. Allihop eftersom de inte går på låda längre. Jag tog in Ragnars låda och mat till badrummet igen så han kan vara inne, och stängde dörren till tvättstugan där de andra kan gå in och äta och sova. Sen har jag sett gulaktiga fläckar på handduken på Lovas skötbädd ett par dagar nu. Upptäckte att det är Trollan som ligger där. I dag fick jag tag på henne och skulle kolla vad det kunde tänkas komma från, baken eller frammen. Sur blev hon förståss, hon har varit sur sen Ragnar flyttade in här. Men jag såg i alla fall att hon hade en mask i baken igen. Alltså har hon förmodligen kräkts på handduken. Det är lite märkligt för hon fick avmaskningskur för bara en månad sen. Men å andra sidan så äter hon förmodligen väldigt mycket råttor, hon är ju en duktig råttjägare. Men , mask hade hon ju såg jag uppenbart så jag letade reda på en tablett att ge henne. Hon har visserligen alltid varit svår att ge piller, men är man envis så brukar det gå. Men i dag blev hon helt rabiat. När jag fått i henne tabletten och skulle hålla henne så hon skulle svälja den så högg hon. Rakt i tummen satte hon sig fast, håååårt! Hon tog verkligen i allt hon hade. Så blodet droppade. Så jag vet inte, hon kanske har fått mask i hjärnan också. Nu har hon oddsen mot sig att kunna få bo kvar här. Vi kan inte ha en katt som kissar och bajsar inne och nu går hon inte att hantera heller. Så sur på henne.
Nu måste jag till vc igen och träffa läkare och förmodligen få stelkrampsspruta och penicilin. Mer pengar som ska ut på sjukvård alltså. *suck*

Nu har vi kommit fram till ett beslut Calle och jag också. Laban ska få flytta. Han mår inte bra hos oss och vi hinner inte med honom som vi borde. Så om någon är intresserad av en stor vit hund så har vi en på lager.

Inga kommentarer: