söndag 7 februari 2010

helgen

Ja, vad har hänt i helgen???
Halva dagarna går ju åt till att sova eftersom Lova tycker att vi ska vara vakna 2-3 timmar runt 4-5 på morgonen och sen somnar hon in igen. Därför vaknar vi inte förrän vid 10 på fm. I natt däremot så vaknade hon vid 4 och åt ca en timme sen somnade hon om igen direkt. Så jag vaknade av mig själv utvilad kl 9 på morgonen. Jätte skönt.
I går var vi och handlade och lämnade tillbaka lånebilen. Lova hade ingen lust att samarbeta på affären så hon skrek. Blev bättre när jag bar runt på henne. När vi kom hem fick hon lite mat sen somnade hon och sov järnet! Jobbigt att åka och handla tydligen.
På kvällen kom grannen Peter och hjälpte oss skotta på garageuppfarten. Så himla bra. Vi har ju inte kunnat hålla undan för Calle har så ont i ryggen och jag har varit gravid. Så det var inte lite snö där. Utan fyrhjulsdrift hade vi inte kunnat parkera alls.
Så klart tittade vi på melodifestivalen också. Men jag var så trött så jag kunde inte riktigt bry mig så mycket. Dessutom krånglade Lova lite. Hon ville inte somna in utan bökade och pruttade. Tillslut somnade hon i alla fall så jag fick gå och lägga mig runt 23.00. Då la jag henne på magen i sängen. Hon sover bättre så när hon är pruttig har jag märkt. Sen sov hon jätte bra ända till kl 4.

I dag har vi varit och hämtat korn till kaninerna. Vi tog en sväng till Väringen också så jag skulle få se eländet där ute. Inte roligt kan jag säga. Det är upprivet överallt och rent ut sagt kaos! Men, men, nu ska vi tänka efter och se till att det blir anpassat för att kunna bo där så småningom. Isolera golvet och kanske flytta nån vägg. Vi får se. Det är ju en kostnadsfråga också.
Vi missade precis de sista solstrålarna när vi gick ut på en kort promenad på em. Lova i vagnen och Tilda bakom laban på bobben. Det var skönt. På hemvägen satte jag mig också på bobben så då fick laban ta i lite. Calle sprang med oss och Tilda tjöt av förtjusning. Det var roligt.

Jag har inte lika ont i magen längre och det är skönt. Däremot får jag frossa så fort panodilen går ur kroppen. Undrar hur länge det ska hålla på. Känner mig så svag och det är ju det värsta jag vet. Vill kunna få tillbaka lite styrka nu och leva som vanligt igen. Till sommaren kanske. :)

Inga kommentarer: