torsdag 4 februari 2010

bild frossa

Så här nöjd och glad är jag för det mesta. Inget gnäll i onödan här inte.
Den "lille" katten Ragnar. Numer står vågen på 4,2 kilo. Hur ska detta sluta?

Ragnar försöker fånga Lovas ben när hon ligger och sprattlar.
Premiärbadet. Lova kollar ut genom fönstret.
Nu är äntligen allt barnbeck på tånaglarna och blod i frisyren borta. Så himla skönt.

Lite fryssen blev jag efter badet. Så dubbla tröjor fick det bli. Sen filten också.
Riktig Raggar frilla fick jag. Och inbillar sig inte mamma att det krökte sig lite granna när det blev vått????

I dag är Tilda med pappa på jobbet för att jag ska få vila. Lova sov från 4 i morse till halv 10. Dock hade hon ätit väldigt tätt tidigare under natten. Men det var ändå skönt att få sova flera timmar sammanhängande. Sen var hon väldigt pigg och vaken. Så jag passade på att premiärbada henne. Hon hade blod i håret kvar från förlossningen och barnbeck på tånaglarna eftersom hon bajsade ut allt hon hade när hon låg på min mage. Som vanligt tog Lova det med ro. Inget skrik där inte. Hon kollade ut genom fönstret och såg ut att njuta av att ligga i vattnet. Fast det blev fort kallt så hon badade inte särskillt länge. Det var lite tjorvigt att bada henne själv. Mycket att tänka på. Jag missade tex att ta fram ny blöja och nya kläder att ha på sig efter badet. Men det gick bra ändå. Stackarn frös när hon blev torkad så jag hoppade över att smörja henne, hon hade ju badat i olja så jag tänkte att det får räcka för stunden. När kläderna väl var på tog vi en matstund inlindad i filten. Mysigt. Sen somnade hon in. Då hade hon varit vaken i 3½ timme. Det är rekord.
När Lova sov skulle jag passa på att äta lite mat jag med. Tänkte börja med att plocka ur diskmaskinen. Men när jag öppnar den så ser jag att den är knökfull men odiskad. Sur jag blir. Så det blev till att plocka i det lilla som gick att knöla i och sen sätta igång den. Jag som tänkt få rent på diskbänken. Sen satte jag igång och koka blomkål som mamma lämnat kvar här. Tänkte göra blomkålsmos som hon brukar göra och som är så himla gott. Det gick åt fanders det med. Blev mer blomkålsbitar simmandes i grädde. Men det var inget större fel på smaken och mätt blev jag.






4 kommentarer:

Unknown sa...

Hi hi, jag blir så full i skratt när jag ser bilderna på lova. Det är som att se dig när du var liten. Samma nyfikna blick och samma "mjuka lockar". Vänta bara tills håret växt en bit till så får du se på frisyr.
Fotot där Lova ligger inlindad i den vita handduken var bara såå sött. Kan man kanske få en kopia?
Kramar från mamma

Nallebr.. sa...

så söt hon är din lilla tjej, och lika dig tycker jag!!

Anonym sa...

Håller med, hon är lik dig Marika! Jätteroligt att se bilder, Massor med kramar till er mys och må bra nu!! Kramar Linda N

Ellinor sa...

Fina bilder :) jag la in på theas nya babygym idag (om du inte stett det) Skönt att få vila lite :)
typiskt när man har tid att plocka så går det inte för karlarna har inte fixat ordentligt hihi