måndag 8 februari 2010

hembesök av barnmorska

I dag har bvc varit här på hembesök. Lova vägdes och hamnade på 4 kilo prick. Då har hon gått upp 300 gram sen hemgången från bb för 11 dagar sen. Bvc var nöjd med uppgången men jag trodde nog hon skulle gå upp mer. Jag ska till bvc om en vecka igen för att väga. Mest för att jag nojar över att inte ha mat nog åt henne. Jag skulle ju så gärna kunna helamma i fyra månader i alla fall. Har ingen lust att hålla på och balta med flaskor och elände.
Jag passade på att fråga om Lovas torra hud och blödande navel. Inget av det var det nån fara med. Bara fortsätta smörja och tvätta rent.

I gårkväll sov Lova så länge på kvällen. Hon vaknade vi 7 för att äta och somnade om vid halv 9 igen. Jag förstog att det skulle bli en tidig morgon i dag när hon sovit så mycket. Hon vaknade vid 1 på natten och åt, då somnade hon om i alla fall men sen vid halv 6 när hon vaknade för att äta så var det färdig sovet tyckte Lova. Det går inte att ligga i sängen då. Men i babysittern går bra. Lagom framåt 9 somnade hon om igen. Fördelen med det var att jag inte behövde stressa för att bli klar innan bvc skulle komma. Vi hann äta frukost i lugn och ro och jag hann duscha. Och jag hann plocka undan lite också. Det var skönt.

Inga kommentarer: