fredag 5 februari 2010

Tokiga Tilda

Måste bara dela med mig av Tildas roliga kommentarer även här på bloggen.

I går när hon kom hem från jobbet med pappa såg hon så himla trött ut så jag frågade henne om hon var trött. Svaret blev: "Nej jag är inte trött, jag är pigg. Jag bara slokar."

Sen berättar Calle att hon gjort succe på jobbet bland mattläggarna under dagen också. Då hade Calle sagt till henne att "nu går vi och tar en kopp kaffe, det tycker vi är gott" Då hade hon svarat: "Nej, flickor tycker inte om kaffe. Flickor tycker om falukorv!" :D

Och i går när hon var på ridlektion och ridläraren försökte få henne att smacka för att hästen skulle gå frammåt hade hon sagt. "Nej, jag har inte tid."

Hon lär ju aldrig bli nån stjärna på ridning men hon tycker det är himla kul. Hon bara vägrar att göra som fröken säger och försöka lära sig nått. Men hon ler hela lektionen och tycker det är toppen. Det är ju alltid något! :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag skrattade när jag läste hennes kommentarer :)

Annars är väl de vanligaste kommentaren som pluppar ur den munnen: Nähähähähäe du, nu skojas du med Tilda.