onsdag 17 februari 2010

bvc

I dag har vi varit till bvc med Lova. Hon hade bara gått upp 40 gram på 9 dagar. I går när jag vägde henne på kyrkis vägde hon 85 gram mer, men nu var det bara 40 gram. Det var lite för ynkligt. Men eftersom hon bajsar flera gånger om dagen så sa bvc att mat finns det. Men vi ska dit om en vecka igen och väga. Jag fick en spray som ska stimulera utdrivningen, få se om det hjälper nått. Jag fick också ge henne lite ersättning om jag ville för att hon ska piggna på sig lite, men jag behövde inte. Så jag ska försöka en vecka till och se hur det går. Jag vill ju gärna amma helt.
Hon hade vuxit 5 cm på längden och är nu 55 cm lång. Inte konstigt att 50 kläderna är för små nu då.
Vi passade på att ge Tilda sista vaccinsprutan också. Amanda och William fick i skolan i dag också, så nu är alla klara. Skönt.

1 kommentar:

Helena sa...

när mina har ökat dåligt har jag suttit i typ 3 dagar och BARA ammat... sedan har det oftast vänt och de kommit ikapp igen:) man känner sig lite låst just då, men man kan ju använda lite babybjörn eller sjal för att hålla dem mot bröstet om man måste göra annat under tiden.. kram kram