måndag 1 mars 2010

tv apparat

Tilda sitter och pärlar en tv apparat med gul sladd så att den ska fungera, svart blir ju så fult.
Att inte den ungen drabbas av syrebrist är för mig en gåta. Hon pratar oavbrutet om allt och inget.

I fredags var jag till marieberg med Wille och lova. Vi hade en jättetrevlig mor-son dag tillsammans. Vi skulle köpa lite kläder till Wille men han var måttligt intresserad så det blev bara en sweartshirt. Men vi klippte oss både Wille och jag. Lova ammade under skynket under tiden. :)

I lördags åkte vi runt och kollade på bilar. Vi önskar oss en 7 sitsig som är lite bättre planerad än stora blå. Sen är det inte riktiga säten i bak, de är mer som extra säten. Men jösses vad svårt det är att hitta nått bra. Antingen sitter sätena ihop i mellan raden och då blir det lika dumt som med den vi har. Eller så är det två säten på mellan raden och tre på sista raden, då får vi inte in vagnen. Vi kom fram till att det är renault espace eller buss som gäller.

I söndags hade jag tänkt åka till Kia, men jag hade så ont i magen när jag vaknade så jag trodde jag åkt på magsjuka. Men det gav sig sen på em. Calle drog fram klyven och klöv upp den sista av veden och jag hade snöbollskrig med Amanda och William och Laban. Lova låg i vagnen och sov och Tilda lekte med sitt. Wille och jag var i lag mot Amanda och Laban. Han är suverän på att fånga snöbollar med munnen så han skyddade Amanda jätte bra.

I dag har jag tvättstugedag igen. Vi måste ha vm i tvätt!!! Då tvättade ändå Amanda sin egen tvätt den här veckan. Undra hur mycket tvätt familjerna i familjen annorlunda har som har mer än dubbelt så många barn. Lova sov en stund på fm så då hann jag vika ifatt den tvätten som låg. Sen sorterade jag ur de för små kläderna i Tildas lådor. Hon har växt som sjutton på längden nu. Jag rensade i min garderob också. Bort med alla mamma kläder och in med de vanliga igen. Det var lite brist på kläder där med. Tröjor och ett par jeans skulle behöva inhandlas.

Mer snö kom det i dag. Jag har precis varit ute och skottat. Phu! Tackar gudarna för att det inte var blötsnö i alla fall. Nu börjar tom jag misströsta. Måste det snöa HELA tiden??? Snön som ligger får gärna ligga kvar till våren men det behöver inte ramla ner mer hela tiden!

Inga kommentarer: