söndag 14 mars 2010

helgen




























I går fick vi ett ryck och åkte till kista mässan. Det är trädgårdsmässa där den här helgen. Vi åkte förbi Heby och hämtade upp mamma också. Det var så himla trevigt och roligt att gå där med alla. Lova vägrade ligga i vagnen så henne fick jag gå och amma, men det gick det med. Mamma och jag fyndade lite frön bla ringblommor i vackra färger. En mörk julros med stora blommor kom också i min ägo. Vi hittade också krämvita tulpaner som var jätte vackra. Mamma komponerade ihop dessa med röda tulpaner som hon hade hemma. Det blev jätte fint ihop. Jag fick också med mig några röda tulpaner med mig hem så jag har en lika fin bukett jag med. På vägen hem tyckte Lova att det var "ligga vid bröstet helatiden" stund så hon skrek i högan sky hela vägen från stockholm till Heby. I Uppsala gav jag upp och gav henne en flaska och det fick henne tyst en stund iaf. Men sen fortsatte hon skrika igen. Annars brukar hon somna i bilen om man ruskar på henne, men inte nu. I Heby var hon så nöjd när hon fick vara i famnen, men så fort hon sattes i bilen igen så började hon skrika. Hon skrek ända till Sala där jag la hennes filt runt huvudet så hon inte skulle fara runt med huvudet så mycket. Då slocknade hon direkt. Åh, så smart jag tyckte jag var då!! Men den lyckan höll bara i sig till Västerås då hon började om igen. Då gav jag henne mer flaska och när vi nästan var hemma igen så sov hon. Jag väckte på henne när vi kom hem för att hon skulle äta lite på mig också. Men trots att jag satte på henne pyamas och satte henne i babysittern så somnade hon om. Insåg att hon var helt slut efter dagens äventyr så jag la henne i vagnen så hon fick sova vidare. Själv fick jag sätta mig och pumpa. :)

Hon sov som en gris ända till kl 8 i morse. 10½ timme i sträck!! Jag vaknade halv 6 av att brösten höll på att sprängas så jag fick gå upp och pumpa, men sen kröp jag till kojs igen.


I dag tog jag med mig mina tjejer och Jossan och åkte till Ånnaboda. Tjejerna åkte pulka medan jag ammade Lova i solen. Så underbart härligt väder!! Jag fick tom ta av mig jackan för jag höll på att svettas ihjäl där i solen. Sen grillade vi korv. Amanda och Jossan skötte grillningen galant! En riktigt mysig fm även om de tröttnade lite väl fort för min smak.


Calle och jag åkte till Väringen och kollade så allt var ok. Vi pratade också om hur vi ska bygga sen. Jag tror det kommer bli bra till slut ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alba vägrar flaska. Hon skriker som en tok när jag försöker. Jag försöker en gång om dagen minst. Tänker att snart kanske hon tar den, men nähä. Jag tycker amningen är påfrestande nu och nu börjar det på samma sätt som med Amos. Dvs att hon bajsar grönt= får ej i sig fett och hennes bulliga kinder börjar slätas ut....suck. Jag får se hur länge jag står ut, men en flaska då och då vore väldigt befriande att få i henne.