torsdag 11 mars 2010

5 dagar

Nu är det 5 dagar sen jag gav någon flaska. Lova är nöjd på kvällarna även om hon tuttar ofta. Sover 6-7 tim på natten. Jag är så nöjd med mig själv. Känner att jag kommer klara av det här nu. :) 4 månaders helamning kanske inte är någon utopi längre. :)

Det händer inte så mycket nytt i vardagen. Vi har varit till kyrkis i dag. I går var vi på stan och fikade med några tjejer och på kvällen red Tilda en extra lektion. I kväll är det vanliga ridningen för Tilda. Vardagen går sin lunk skulle man kunna säga.

Vi tog bort Trollan i går också. Sorgligt. Får lite dåligt samvete när ett djur tas bort för att den inte kan uppföra sig. Är ju lättare när de blir sjuka. Men vi kan inte ha en katt som kissar inne och när hon sen bet mig i tummen blev det nog. Wille har tom varit rädd för henne sen dess. Amanda var så ledsen i går. Stackars barn. Hon bröt ihop i skolan och försökte ringa mig som som vanligt inte hörde telefonen. Ursh vad taskig jag kände mig då. När hon kom hem sen satt hon bara som ett tomt skal. Hon la sig i badet sen och badade jätte länge. Hoppas hon mår bättre snart. Det värsta är att det blir lika jobbigt för henne när Laban flyttar sen. Och jag såg att Luffsen fått tillbaka sin öroninfektion igen. Förra gången han hade öroninfektion sa jag att det var sista gången jag behandlar honom, nästa gång får vi ta bort honom. Han är gammal och lider av kronisk öroninfektion. Det är inte mer än ett par månader sen jag avslutade förra behandlingen. Men nu vet jag inte. Tror inte Amanda klarar mer avsked nu faktiskt.
Jag själv har försökt att inte tänka på det alls. Calle var snäll och tog henne till veterinären så det blir inte så påtagligt. Jag orkar inte vara ledsen nu. Och dessutom har jag vätskebrist så jag har inte råd att förlora vätska genom en massa tårar.
De andra katterna blev iaf väldigt glada när de fick komma in igen. Och det är skönt att inte behöva passa tvättstugedörren längre. Och Ragnar har kompisar att terrorisera igen.

Inga kommentarer: