lördag 27 mars 2010

fynd på loppis!

Lite loppis fynd: 2 helt oanvända boddysar och 2 omlottboddysar En body till och 3 pyamaser
Lite strumpbyxor och en byxa som matchar en body jag redan har.



En söt klänning.


Jag tog barnledigt en stund på fm i dag och åkte på loppis i stan. Lite fynd gjorde jag. Det som är på bilderna samt lite mer större kläder som bodys och bodysuits. Sen hittade jag en tröja till Tilda och ett par ridstövlar och ridbyxor men de var aldeles för stora. :-D Jag hittade två spel till Tilda också. Jag behövde galonkläder till Tilda men det var det dåligt med tyvärr.
I går var jag till bvc med Lova igen. Hon hade gått upp aldeles för lite, 4520 g, men vuxit till 59 cm. Men nu får jag inte helamma längre. :-( Minst 1 dl ersättning ska hon ha varje dag så ska vi tillbaka om 2 veckor för att se om det gett effekt. Hon har nämligen slutat bajsa och det tillsammans med dålig viktuppgång, är ett tecken på att de inte får i sig tillräckligt. Lite besviken blev jag i går. Kände mig värdelös som mamma. Men, men, försöker se det från den positiva sidan, som att jag inte behövde ta med mig Lova på loppisen i dag tex. Det var ju skönt. Dessutom hoppas jag att hon kommer vara mer nöjd på dagarna och inte behöva amma hela tiden för att få i sig det hon behöver. Hon har tex sovit över 4 timmar nu på dagen. Det brukar hon aldrig göra annars. Max 10 min slummer sen tillbaka till tutten. Men nu börjar det kännas i brösten så jag hoppas hon vaknar snart. Antar att hon behöver sova ikapp lite nu när hon är mätt.

Inga kommentarer: