tisdag 21 september 2010

trött

Ursh och fy vad trött jag är. Känner mig som i koma. I dag har jag tagit tag i sorteringen av kläder. Jag har ju allt sparat och nu skulle jag sortera bort sånt som Lova vuxit ur och som vi inte behöver längre. Jag hade förhoppningen om att kunna sälja det mesta av bebiskläderna. Men det gick väl sådär kan jag säga. En proppfull kartong blev det kvar efter att jag sorterat bort det jag kunde tänka mig att sälja. Så det var inte så enkelt ändå att göra sig av med kläderna. Men det blev iaf betydligt mindre än innan så lite framsteg gjorde jag. Sen sorterade jag alla andra kläder också så nu ligger de till Lova i storleksordning och de som Tilda ska ha sen ligger i en kartong. Det blir ju inte så mycket sparat ju äldre de blir. Alla pojkkläder har jag sorterat bort också. Det är ju två flickor som kommer på tur. :-) Jag tror inte att Tilda sätter på sig pojkkläder när hon är 6-9 år. :-D Inte Lova heller för den delen. Men alla vinterkläder har jag kvar. De är perfekt att ha som extra kläder att lorta med. Det här tog verkligen hela dagen och ändå har jag inte hunnit sortera de kläder som ska säljas nu. Jag har ingen frystejp som man ska skriva pris och strl på och skulle behöva ett gäng säkerhetsnålar också. Och kläderna måste vara inlämnade innan måndag. Jag är inte säker på att jag orkar med det i morgon... Det är ju i morgon jag har chansen medan Tilda är på dagis, eller egentligen kan jag på torsdag också men jag tycker det skulle vara såååå skönt att bara vara hemma på torsdag dag, sen på kvällen ska jag skjutsa barn igen. Och då måste jag försöka hitta frystejp och säkerhetsnålar också först, och sen ska kläderna levereras också... Suck... orkar inte helt enkelt. Det blir ju fler gånger då jag kan sälja kläderna. Kanske jag skulle kunna hyra ett bord på loppisen nån lördag också. Då kan jag göra det när det passar mig bäst. Just nu är det lite mycket känner jag.

På fredag har barnen studiedag. Då ska vi åka till mamma. Det ska bli sååååå kul!!! Det blir en långhelg hos mamma med alla barnen! Mamma fyller år så nu ska hon bli rejält firad! :-) Jag ska ta stora bussen och packa in mig och ungarna och fara. Calle ska vara hemma med djuren och ha fisketävlig. Så det går nog ingen nöd på honom heller. :-)

Inga kommentarer: