tisdag 7 september 2010

tid sökes

Det är en märklig känsla det här. Att åka och lämna Tilda på dagis och sen vara hemma själv. Ja det känns som jag är själv för Lova sover så fort vi kommer hem. Alldeles tyst i huset blir det och jag blir nästan förlamad. Skulle kunna göra precis vad som hellst men kommer ändå inte riktigt igång. Känner mig hindrad av att jag ska iväg och hämta Tilda sen, att jag ska iväg liksom. Å andra sidan kanske det är en dum vecka att ta som exempel eftersom det är något varje dag den här veckan. I går kom sotaren på morgonen, på em skulle jag till bvc med Tilda och klippa Amanda och köpa lite saker till huset. I dag ska Amanda till tandläkaren och jag måste byta klädseln till bilen som jag köpte i går. Och Amanda ska till ridskolan och rida. Sen är det föräldramöte i kväll också. I morgon är det lugnt eftersom sotaren som skulle till väringen inte ska komma. Men på torsdag är det igång igen. :-) Så det är klart att det inte är en vanlig vecka den här veckan. Men det är precis som att möjligheterna är för många så jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska göra. Jag jobbar bäst under lite press. I går tex så började jag rensa en rabatt. Men gjorde inte klart. Gick och ryckte lite här och lite där. Skrapade färg från fönstren men gjorde inte klart. Samtidigt kände jag att jag skulle passa på att sitta och njuta nu av lugnet medan Lova sover, men kan inte riktigt komma till ro när det är saker som ska göras. Sen när Lova vaknat så är det lunch dags för henne och sen är det snart hämtdax. Och tiden bara rinner iväg. Vipps så har det gått två timmar. Och ändå har jag inte fått nått gjort eftersom jag inte kan koncentrera mig på en sak. Men jag gör iaf små ingrepp här och där. I dag städade jag under diskbänken. Tvättar en maskin. Har skrivit in namn i Tildas alla kläder och sorterat dem i ordning. Osv. Men det känns ändå inte som jag har gjort nått. Har fortfarande inte skrapat färdigt fönstrena. Borde gå ut till kontoret och måla listerna som ligger där. Borde rensa färdigt gången. *suck* Och sen vet jag att när klockan väl blir hämtdax för Tilda då försvinner dagen sen. Då är det taxiverksamhet och föräldramöte och sen blir det sovdax. Men jag skulle så gärna vilja sätta mig i hamocken och njuta av lugnet en stund och kanske läsa en bok eller nått. Passa på att njuta av den sista värmande solen. Men jag kommer inte till ro. Känner att jag inte har tid. Och det är märkligt att eftersom jag nu fått en massa tid, så känner jag att jag inte har tid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

sorry att jag ej hört av mig....fullt upp helt enkelt. Måste lämna återbud om skogen i morgon onsdag. Vi får hitta annan dag. Det är mest torsdagar eller fredagar som passar mig nu för tiden. /J

Nallebr.. sa...

känner igen mig själv i det du skriver.. kram