söndag 12 september 2010

helgen

I helgen har vi slitit mannen och jag. Vi har fixat i huset. Snälla Amanda har varit barnvakt. Vi har hunnit med en hel del i helgen faktiskt. Jag har målat dörrfoder och fönster foder inne. En strykning till nu sen är de klara. Calle har målat taket i lillstugan. Sen har vi städat Willes rum. Det är klart nu. Ska tvätta fönster bara och golven förståss men de är det ju ingen ide att göra förrren sist. Badrummet blev också städat idag. Med städat är det inte bara vanlig städning utan även lite "home styling" så det har flyttats ut praktiska men fula möbler osv. Calle har fixat entren så den är klar liksom altanen. Vi fick grus till gången också, och parkeringen är klar. Det blev verkligen jätte fint med den nya grusgången. En helt annan känsla än när man kom in från sidan. Nu ser man huset och går igenom trädgården mot huvudentren. Så jätte fint blev det verkligen! Gången gjorde hela helheten liksom. Förrådet i hallen är fixat och lite sånt där annat småfix. Så jag känner mig nöjd, även fast vi hade tänkt vara helt klara för fotografering till imorgon. Nu siktar vi på att vara helt klara till nästa måndag istället. Jag ska ägna de tre dagisdagarna till att städa och fixa och sen får jag se hur det går att ha Tilda med mig där också. Om det blir mer tillrört eller om vi kan göra framsteg. :-) Men som vanligt så är det en massa annat som kommer ivägen och i morgon ska jag till bvc med Lova kl 11. Precis jätte dum tid. Lova vill äta då och jag hinner knappt börja måla innan jag måste avsluta för att åka. Men jag får hoppas att hon vill sova på em sen istället. Och på tisdag ska jag till tandläkaren kl 8 och sen måste jag jobba en sväng... Men, men jag får göra så gott jag kan ändå.
Det kom en husspekulant och pratade i dag också. Hon ville köpa huset innan vi lämnat iväg det till mäklare....

Inga kommentarer: