tisdag 28 september 2010

svampodling

Stackars lilla älsklingspluttan!!! Hon har fått svamp i rumpan. Jag misstänkte det redan i helgen och köpte svampmedel i går som Amanda smörjde med på kvällen. Men det hann ändå gå för långt och nu har hon som en kaka över hela blygden. Hon vaknade i natt och skreeeek! Var jätte irriterad på svampen. Det har hon inte varit förut. Ingenting hjälpte. Då vågade jag inte smörja mer med svampmedlet utan ville ringa bvc innan. Men det var bara att smörja på sa hon. Vi skulle smörja tre gånger i dag och hade det inte blivit någon förbättring i morgon skulle jag ringa igen. Än syns det då ingen förbättring. Hon har krypit runt här med en provisorisk tygblöja som jag gjorde av en handduk. Det ska ju vara så luftigt som möjligt. Självklart passade hon på att bajsa i den då.... Jag hoppas verkligen att hon är bättre i morgon. Och jag hoppas hon får sova i natt.

I dag fick jag tokspel på Tilda också. Hon har varit fruktansvärt otrevlig hela förra veckan och hela helgen. Så i dag när jag skulle hämta från dagis tröttnade jag på henne. Hon vägrar gå och kissa när jag säger till. Vägrar avsluta det hon gör på dagis när jag säger till. Då har jag ändå gett henne en stund för att avsluta det hon gör. Sitter och skriker "Försvinn!" på toaletten när jag står utanför. Vägrar att byta trosor när det kommit kiss i dem. Skriker och bångstyrar sig! En riktig skitunge. Nog för att hon alltid varit ganska besvärlig men nu tar hon verkligen priset. Gissar att det har lite med dagisstarten att göra. Det är en omställning att komma in i gruppen igen och jämka med de jämnåriga kompisarna. Men det betyder ju inte att det är ok att bete sig hur som hellst för det. Våran deal när hon skulle börja dagis var att hon inte skulle krångla vid hämtningar. Nu har hon krånglat mer och mer för varje dag. Och i dag nådde hon gränsen. Så i morgon får inte Tilda gå till dagis. Då får hon vara hemma och träna på att uppföra sig trevlig. Sen får hon en ny chans på måndag igen.

Inga kommentarer: