tisdag 14 september 2010

taxi var god dröj

I dag har jag varit till tandläkaren *ryser* och lagat den ilande tanden. Det gick faktiskt ganska lätt eftersom den var fylld med någon specialfyllning för att den skulle lugna ner sig, så det tog inte så lång tid att borra ur den. Det är själva borrandet som är värst! Men det går bättre om jag spelar musik i öronen så det överröstar borret.
Efter att jag blivit ruinerad av tandläkaren åkte jag till kontoret för att göra lönen. Väl behövligt efter tandläkarbesöket. :-) Calle kom dit med Lova efter att han lämnat Tilda på dagis. Sen åkte vi hem till Hagalund jag och Lova. Jag gav henne mat och sen la jag henne i sängen och gick upp och städade. Willes fönster låg i sikte och sen städade jag resten av rummet, förutom golvet för det tänker jag göra våning för våning sen. Sen skulle jag göra samma sak med Amandas rum, men hann inte ens börja med fönstrena förrän jag hörde Lova skrika där nere. Jag ville verkligen göra färdigt fönsterna så jag tog upp henne så fick hon sitta på golvet medan jag gjorde färdigt. Då roade hon sig med att hänga mig i byxorna. :-) Så det blev inget mer städa och klockan var dessutom dax att hämta Tilda.
Då började min taxi tjänst. Tilda skulle hämtas kl 14, sen for vi hem så att jag kunde stoppa i Lova och Tilda mellis. Wille skulle hämtas kl 14.50 och sen måste vi åka till sommarstugan så att Wille kunde gå ut med Larsson och jag förberedde för lite kvällsmat. Lovas mat var slut också så jag gjorde två grytor med mat till henne. En gryta med nötkött, morot, palsternacka och blomkål. En gryta med kyckling, ris, morot och kålrot. Båda blev riktigt goda och Lova har provsmakat och godkänt de båda. 6 portioner av varje smak blev det. Sen gjorde jag lite fruktpuree också. Till det tog jag 2 väl mogna kivi, 3 bananer, 2 äpplen och ett päron. Kokade och mixade. Det har hon inte smakat än, men jag hoppas det ska passa fröken.
Resten av familjen fick kyckling i sötsur sås och ris. Det tog helt slut så jag tror det smakade. Men innan det var dax för kvällsmaten så skulle jag hämta Amanda och Jossan på ridskolan.
Amanda skulle hoppa idag och jag hade så gärna velat se henne, men Wille tog tid på sig när han gick med Laban så jag kunde inte åka förrän precis i sista sekunden. Men jag hade sån tur så jag fick se Amanda hoppa det sista hindret! Jätte duktig var hon! Hoppade 40 cm. Hon skakade i benen efteråt av adrenalin påslaget. :-D
Nu har vi ätit och plockat undan i köket. Jag trivs väldigt bra här ute i Väringen. Det är så lugnt och skönt här. Synd bara att det blir så mycket med logistiken här ute. Skolbussarna borde gå hela vägen hit. Och det skulle vara toppen om det låg liiiite närmare Glanshammar.

Inga kommentarer: