onsdag 8 september 2010

Städdag!

I dag är det onsdag. Det betyder städdag. Iaf för de två stora lortgrisarna som bor på övervåningen. Men även jag har börjat ta det som min städdag. Sen städar jag så klart även de andra dagarna men just i dag blir det lite mer noga. Så nu bäddar jag rent i allas sängar. Ja, de två stora huliganerna får bädda rent sina egna sängar när de kommer hem sen, men de andra 4 i familjen har jag bäddat rent åt. Och tvättmaskinen går för fullt igen. En liiiiten liiiten stund var det helt tomt i tvättkorgarna. Man får vara glad för det lilla. Rensade ut lite mer kläder för Lova också. Det blir så många kläder när det finns ärvekläder från tre storasyskon plus nya som hon själv fått. Då blir det tvärfullt i klädlådan och sen hittar man ingenting istället. Så nu har jag rensat bort fler försmå kläder förståss och även lite sånt som sldrig används för att det finns nyare och finare kläder att sätta på henne. Det är fortfarande för mycket kläder men något bättre. Ska sätta fart med diskbänken som av någon underlig anledning lortar ner sig självt på cirka 1½ sekund. Ska nog skriva till HTH och reklamera diskbänken. Kan inte vara meningen att den ska vara lortig jämt. Men det kanske är som med tvättkorgarna, de blir så ledsna och övergivna om de är tomma så de sänder ut signaler till husfolket så att de ska lägga något i dem igen. De känner sig nog värdelösa om de inte har något plagg som ligger där. Samma sak med diskbänken tror jag, den känner sig tom och övergiven om det inte står någon tallrik eller ligger lite smulor på den. Men jag tänker inte ge upp! Jag vill ha dem rena och tomma. Men jag jobbar i ständig motvind.

1 kommentar:

Helena sa...

våra bänkar kommer nog från samma ställe... här har de också magneter av nåt slag...