fredag 3 september 2010

bye bye

Nu har vi gett upp huset i city. Vi sa från början att om det visade utslag på radon så skulle vi inte vara med längre. Men ändå när det visade sig att det var förhöjda radonvärden i huset så hade jag hoppet kvar och började kolla på vad radonsanering skulle kosta. Men nu är budgivningen uppe i 1,7 mille. Det är alldeles för mycket anser vi. Så nu har jag släppt det helt. Det får bli ett annat hus helt enkelt.

I dag har jag målat. Igen! Nu är alla utsidor färdiga. Alla foder är målade färdigt och alla fönster är färdiga utvändigt. Nu har jag bara två fönster invändigt och emellan kvar. De har jag kittat i dag. Skönt att det börjar ta någon ände på eländet. :-) Jag har målat stolparna på altan också. Så nu är de inte heller blåa längre utan vackert grå-gröna som fodrena på huset. Blir snyggt!
Lova var snäll och sov hela fm medan jag målade. Sen satt hon och lekte och åt gräs när jag målade resten. Hon gillar verkligen att riva gräset. I dag struntade jag i filten. Hon sitter ju ändå inte kvar på den. Så jag trädde på henne fleeceoverallen och galonisar utanpå den och sen fick hon sitta direkt på gräset. Det är så skoj att få låna Tildas spadar och hinkar. De är mums. :-)
Sen blev hon kinkigare. Hon ville gå in. Jag tror hon frös lite. Det är ju inte konstigt eftersom hon blöter ner sig på bröstet när hon dreglar hela tiden. När vi kom in blev hon nöjd. Hon fick lite mellis sen satte jag på henne nya ytterkläder och satte ner henne i skrindan istället. Hon var väl inte helnöjd men jag lyckades ändå rensa färdigt gången från ogräs och plocka bort det. Sen fortsatte jag med sandlådan. Sen kom Wille och kunde underhålla gnällsippan så jag blev klar med sandlådan med. Wille gjorde faktiskt de sista spadtagen för Lova ville gå in och äta. Tack Wille! :-) Då åt hon och sen somnade hon utmattat. Hon hade ju inte velat sova på hela em så hon hade varit vaken i 5½ timme. Men nu har hon fått ett kvällbad och sover skönt för natten. Även Tilda fick sig ett behövligt kvällsbad och sover hon med. :-) Jag känner mig nöjd med dagsverket och ska nu fara iväg och hämta Amanda som varit i stallet.
Sen ska jag handla.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad du är energisk hjärtat mitt.
Kramar från mamma