söndag 5 september 2010

kärlek

Hur mycket kan man älska ett barn egentligen??? Vad är det som gör att de små liven borrar sig in i modershjärtat så djupt att man för alltid blir slav under deras välbefinnande? Hur kan man bli så totalt förälskad i ett knytte. Från början är det omsorg, de är så försvarslösa de små liven. Fullständigt utlämnade till min vård. Sen växer de liksom fast. Kärleken förändras, blir djupare och djupare. Förändras från ömhet till stolthet. Tänk att min unge kan det där! Jag är så stolt över mina barn så jag nästa spricker! De är så fina människor hela högen! Och så duktiga!
Gubben min säger att jag sliter ut kinden på Liten. Men jag har kommit på varför jag får barn med så tjocka kinder. Det är för att de ska tålas att slitas på. Så jag kan pussa på dem massor! Dessa underbara kinder. :-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Älskade unge, din kärlek till dina barn gör mig så stolt att jag är DIN mamma. Hoppas de förstår hur mycket de betyder för dig.
Kramar från mamma/mormor