tisdag 29 december 2009

vacker dag

I dag skiner solen här i Hagalund. Det är riktigt vackert vinterväder med alldeles blå himmel. I fm hade vi köldrekord med -21 grader. Då var det lite kyligt inne. 14 grader i köket :) Men det går ganska snabbt att elda upp värmen igen. Jag har bestämt mig för att ta det väldigt lugnt nu de sista dagarna innan nyår så jag tänker inte gå ut i solen fast jag skulle vilja. Jag har fortfarande mycket sammandragningar fast de inte är lika tätt längre. Men brösten har svullnat upp så kroppen förbereder sig för att bebis ska lämna sin trygga kula. Det ska bli jätte skönt att bli av med magen som är tung och ivägen, samtidigt väldigt sorgligt och tomt. Den ska ju vara där nu och böka runt. Men jag längtar efter att kunna röra mig och gå som jag vill igen. Leka i snön med barnen och orka röra mig. :) Snart är den tiden här igen.

I går grillade vi korv framför brasan. Det var tänkt att vi skulle grilla korven ute, men eftersom Calle har ryggont, ischias?, och jag är lite begränsad så blev det inne istället. Men det var mysigt det med. Tilda älskar korv just nu så hon åt 3 st korvar med bröd.

Inga kommentarer: