fredag 18 december 2009

kallt som attans

I dag är det riktigt kallt ute -13 grader har vi. Fast det är ändå skönare än i går när det var -10 och blåste som sjutton. Då var det inte trevligt att gå ut alls.

I natt har jag mått piss! Ont i magen och illamående. Det går kräksjuka här i stugorna så jag var lite orolig för att jag drabbats av det. Men nu mår jag bättre igen så det var nog bara en protest mot min tröga mage. Huvudvärk har jag fått däremot men det är väl för att jag är trött också, å lite förkyld. Men ryggen känns bättre nu sen jag var hos kiropraktorn. Det är så skönt att kunna ligga ner igen utan att ha ont. Det räcker med att fogarna och magen begränsar sköna liggställningar.

Nu ska jag snart hämta barnen så de får jullov. Ska bli så skönt med ledighet utan att behöva ställa väckarklockan. På julafton kommer mamma, Kalle och syrran. Ska bli så kul! Jag behöver städa lite här hemma men det är ingen ide förrän precis dagen innan. Det dras till på en gång här hemma. Och Tilda går sin sista dag på dagis i dag. Sen ska hon vara hemma med mig och bebisen. Hon kanske måste vara där nån dag när jag är på förlossningen men sen tar vi ledigt. I alla fall till hösten, då har jag sökt plats åt henne igen, men jag vet inte om jag kommer utnyttja den. Det visar sig då. Fast det känns lite sorgligt att hon inte ska vara på dagis på ett tag. Jag kommer sakna fröknarna och det tror jag Tilda kommer göra med. Och barnen. Men vi får försöka låna hem barn att leka med så blir det nog bra. Och jag tror Tilda kommer må bra av att inte behöva stressa på morgonen mer. Och jag med för den delen. :)

Inga kommentarer: