fredag 11 december 2009

uppdatering

Oj vad det var länge sen jag skrev nått här. Jag har haft fullt upp och mått så där halvbra så jag har inte orkat skriva nått.
I fredags var vi och bowlade med de anställda och alla barnen. Tilda var också med. Hon tyckte det var jätte kul att bowla. :) Stackars Calle fick gå som en märla för att hjälpa henne med klotet. Amanda och William spelade för första gången utan ramp och var jätte duktiga de med.

I lördags var vi bjudna på glöggkväll hos Kia och Jörgen. Det var trevligt även om vi åkte hem ganska tidigt. Jag är inte så mycket för partaj just nu.

Söndagen gick åt till att bara vara. Inte ett dugg fick vi gjort. Calle började dessutom bli förkyld så han var det inte mycket fart på heller.

I måndags hade jag först möte med dagis om det nya bygget. De ska bygga ett helt nytt hus till Ringblommans förskola. Fast det drar ut på tiden med bygglov och sånt. Sen for jag iväg och jobbade hela dagen. Jag hade lite att fixa med min egen förskola och sen skulle jag lära Calle och Krister hur man kollar reskontra. Direkt efter jobbet åkte vi till USÖ för information om förlossning. Ursh! Vad har jag gett mig in på tänkte jag när jag var där... Då var det ändå bara bildspel... Inga ljud... Men , men nu kan jag ju inte banga. Har fått tid hos aurora barnmorska på måndag så jag får prata.

I tisdags var jag och Tilda på kyrkis på fm. Tilda fick baka pepparkakor där och var hel nöjd! :) Sen for vi hem för att äta lunch innan vi skulle hämta Wille för att skjutsa honom till tandläkaren. JAg tyckte vi kunde äta lite nyponsoppa till lunch eftersom det var lite bråttom. Men Tilda ville ha mat som man tuggar på så jag fick koka makaroner till henne. :) Hos tandläkaren fick vi kritik på tandborstningen. Jag har tjatat på Wille att han måste vara mer nogrann men det går inte in. Men jag tror att det tog bättre nu när sköterskan sa till. Annars var allt fint och han får komma tillbaka om två år igen. JAg svängde förbi vårdcentralen också när vi ändå var i stan för TENS apparaten jag fått låna gav mig stötar så jag ville byta den. JAg fick nya sladdar och en ny apparat, med instruktionen att om de nya sladdarna inte gjorde att stötarna upphörde så fick jag använda den andra apparaten istället. MEn jag skulle prova nya sladdar först. Som att jag frivilligt skulle utsätta mig för obehagliag stötar om jag slipper!!! Aldrig! Jag ska lämna tillbaka den otäcka TENS aparaten på onsdag när jag ska till bm och säga att den fortfarande ger stötar. Och behålla den som inte ger några stötar.
Sen åkte vi hem och kissade Tilda som varit utan blöja hela dagen fast vi åkt bil. Och direkt efter det åkte vi och hämtade upp Amanda från skolan för att åka till en bonde och köpa korn till kaninerna. Så när vi kom hem från det så var det kväll. Hela dagen hade gått utan att jag gjort något särskillt alls

I onsdags for jag runt och köpte julklappar!

I torsdags for jag åter igen runt och köpte julklappar. Så nu är alla julklappar klara för att slås in. Skönt!!! Det är påfrestande att gå på marieberg med tjockis magen och foglossning. Dessutom så har jag kramp i ryggen också. Känns som alla ryggkotor sitter snett. Inte skönt alls.

I dag ska jag slå in julklapparna och sätta upp julgardinerna som jag strök i går.
Tilda vaknade på ett strålande humör i morse. OCh Calle mådde bättre och jag har sovit skapligt så i dag känns det som om det vänt lite. Tilda skulle vara lucia på dagis och var väldigt förvänstansfull för det. Inte en protest på hela morgonen!

Inga kommentarer: