torsdag 31 mars 2011

Tunika åt lilla T


En liten tunika har jag lyckats färdigställa i dag. Den är sydd från ett mönster ur tidningen ottobree 6/2009. Tyget är från jofotex tror jag.... Ärsh, jag minns ju inte riktigt, men är det någon som gärna vill veta så kan jag ta reda på mer exakt. :-)
Jag sydde den åt Tindra i storlek 98 men den sitter lika bra på Tilda som drar 110/116. Lite sur är jag på det eftersom minsta storleken var 92 och det hade jag tänkt använda till Lova... Men jag får väl minska ner mönstret lite mer. Ska kolla lite mer på mönstret sen och se om det är mest längden som skiljer storlekarna åt. Annars är det ju ett perfekt mönster för att växa i. :-)
Och blir den för stor för lilla T så får Tilda ha den istället. :-)

Till Tildas stora lycka började jag med hennes lila prinsessklänning efter tunikan blev klar. Tyget köptes för typ 10 år sen åt min nu stora prinsessa, men det blev aldrig någon klänning då. Men nu ska det bli en klänning av det. :-D

Sen har jag varit duktig i dag också... :-D Jag har storstädat här hemma. Tvättat alla fönster invändigt och påbörjat utvändigt.
Lova har mått lite bättre i dag. Hon är fortfarande genomförkyld. Men betydligt bättre.

Inga kommentarer: