onsdag 16 mars 2011

gnäll maraton

I dag mår de lite bättre tjejerna. Lova har ätit välling både i går kväll och i morse. Lite gnäll har hon dock kvar. :-) Hon vägrade sova utan mig i går. Så jag fick trassla mig ner i hennes säng. Det var inte bara att trassla sig därifrån utan att hon vaknade sen. Första försöket misslyckades och jag fick lägga mig igen. Men andra försöket klarade jag. Mådde själv lite småilla så jag ville ligga i min egen säng. Sen vaknade hon tidigt som f*n. Men bara hon fått upp mig så somnade hon om. Skitunge. Sen sov de till 9. Jag mår fortfarande lite småilla men det kan lika gärna vara sömnbrist.
Får lite små panik av att ha Tilda klängandes på mig hela tiden. Hela dagen i går skulle hon sitta nära nära. Annars gnällde hon hela tiden. Ingenting kunde hon göra utan att jag var precis bredvid. Och likadant i dag fast hon mår lite bättre. Hellst ska hon krypa in i mig. Hon mår ju inte bra så det är klart hon söker trygghet men fy sjutton! Jag känner mig uppäten, fastbunden och parsiterad. Men det är väl bara att gilla läget och sitta här i soffan i dag igen och hoppas på att hon är sitt vanliga jag i morgon.
Jag hoppas att Lova kan sova bättre i dag och inte bara ta korta småslumrar som hon gjorde i går. I dag vill jag att hon tar en lång sovstund så hon blir lite piggare sen när hon vaknar.
De slåss verkligen om mig här hemma. Phu!

1 kommentar:

Anonym sa...

stackars stackars er! Såg ditt sms, tack, ska söka dem senare i dag. Krya på er och se mkt film! ;) /Jenny