tisdag 22 mars 2011

första byxorna.


Nu har jag gjort mina allra första helt egendesignade byxor. Tidigare har jag gjort om ett mönster mer eller mindre, men denna gång har jag gjort dem helt själv med allt vad det innebar. Det var ganska svårt. Speciellt med grensömmen.

Som ni ser blev de väl tighta i midjan så det har jag åtgärdat nu. Jag tog också bort lite av "knölen" som blev vid höfterna. Så nu får jag försöka mig på ett par till och se hur de blir då.
Men som vanligt är det inge kul att göra samma sak en gång till så nu är jag mest sugen på att göra en tröja istället. :-) Eller en body.
Men det tog så mycket tid och tankeverksamhet att göra dessa byxor så jag har slut på hjärna nu. Kanske kan jag börja med en tröja i morgon. Eller så vilar jag hjärnan och syr en tröja från något färdiggjort mönster. Men allt beror ju på om lilla fröken Lova tänker sova eller inte. :-)

Inga kommentarer: