måndag 14 mars 2011

magsjuka

Lillskrot har fått magsjuka. Pluttan kräktes nog i gårkväll för hon gnällde till en sväng på kvällen (vilket hon  brukar kunna göra) och sen i morse låg en stor spya i hela sängen. Osmällt mat från kvällen. Det var bara att ställa ungen i duschen och sanera sängen. JAg hade riktig tur för fast spyan var långt ner i sängen så hade madrasskyddet precis räckt så madrassen klarade sig.
Nu har jag tvättat alla sängkläder på 60 grader långtvätt och fortsätter tvätta de löpande nersmutsade kläderna. Hon kräktes upp vällingen i morse men sen har hon fått behålla det hon stoppat i sig. Matlusten är väl sådär ska jag erkänna, lite knäckemacka och nån mun välling till lunch åt hon. Men hon dricker massor med vatten.
4 blöjor inom loppet av 20 minuter lyckades vi med också. MEn nu har det lugnat sig även på den fronten. MEn hon är varm och inte sig själv. Somnade bredvid mig i soffan nyss. Pluttan. Jag som skulle hämta Wille från skolan.... Han får nog vänta ändå. Eller åka bussen hem sen. Jag har inte hjärta att väcka på henne och släpa ut henne till bilen när hon sover. :-( Wille blir väl inte så nöjd, men vad gör man...

Jag hoppas verkligen att hon blir frisk snart och att ingen annan blir smittad. Syrran med kille ska ju komma i helgen. :-(

Inga kommentarer: