torsdag 17 mars 2011

ett steg frammåt och två bakåt

Det var väldans vad segt det här var då!!!! I går blev Lova sämre i magen igen. Så fort hon stoppade något i magen så rann det ut i andra änden. Vet inte hur många ombyten vi gjorde av med i går. Och hur många blöjor jag böt.... Men trots allt var hon ganska pigg i går. Lekte lite och log och pratade. Ingen större fara med allmäntillståndet alltså. Men när hon för hundrasjuttiofemte gången sket ner sig så det rann ut på golvet så ringde jag 1177 för att få lite råd. Hon skulle dricka vätskeersättning. Blåbärssoppa var bra, men inte ekströms som vi köpt utan provivas. Majsvälling var också bra. Majskrokar fick hon också äta.
Vätskeersättningen totalvägrade hon. Men vanligt vatten drack hon. Och majskrokar åt hon. Tillslut somnade hon iaf i sin säng utan att jag behövde ligga bredvid henne.
I morse var blöjan helt torr. Det viktigaste, sa 1177, var att hon kissade. Hm, då blev jag lite orolig. :-/ Men hon åt majskrokar, drack en klunk vätskeersättning, drack vanligt vatten och drack en dl majsvälling till frukost. Sen väntade bajspasset. I går tog det max 10 min innan det rann över. Men inget bajs kom. Däremot fick jag byta en kissblöja! :-) Har väl aldrig blivit så nöjd över en kissblöja.
Nu har hon gått och lagt sig igen och sover.

Tilda var lite bättre i går på fm. Pratade igen och var uppe och gick. Vägrade medge att hon var sjuk.
Kräktes inte. Åt visserligen inte heller men drack ändå vatten. På kvällen fick hon lite blåbärssoppa och nån majskrok.
Som hon kräktes upp. :-(
Sen blev hon sämre igen. I dag har hon inte fått behålla vattnet heller. Men en skapligt välfylld kissblöja hade hon efter natten. Så det är jag nöjd med. Hon kissade också två ggr i går på dagen.
Men i dag ligger hon igen. Slö, slapp och likgiltig. :-( Lillpluttan. Och nu håller hon med om att hon är sjuk.

Själv har jag sovit lite bättre i natt. Börjar få lite smått panik på alla ragnar-tussar som ligger överallt. Men det är inte direkt läge att slösa energi på att städa just nu. Måste få mina älsklingar friska först. 

Inga kommentarer: