torsdag 10 mars 2011

hängslebyxor...

... eller vad man kallar den här typen av byxor.? Nu är de klara iaf. Gjorda av en förlaga från ottobrees senaste tidning. Där finns en overall som jag använde som grund för att sedan göra om till hängslen istället för ärmar. Under byxorna syns sommardräkten jag håller på med till henne. Den är inte riktigt klar än utan provades bara för att se hur den passar.

Jag gjorde några missar. Som tex att jag tänkte fel när jag muddkantade axelbanden, så nu dras de ihop istället för att vara platta. Jag ska också göra om lite på axelbanden. Ryggdelen tycker jag blev perfekt förutom att jag ska förlänga axelbanden, men framstycket vill jag ha något djupare hals  och kortare axelband på. Eller halsen kanske får vara kvar som den är men axelbanden måste förskjutas och förlängas lite.

Inga kommentarer: