onsdag 9 mars 2011

Det är håret som gör det!

I dag har varit en sån där dag! Den började bra. Tilda skötte sig bra när vi åkte till dagis och allt gick bra. Lova skötte sig också bra som somnade om i vagnen trots att hon lyckats somna i bilen på väg hem från dagis. Nöjd satte jag mig och gjorde ett mönster på ett par hängselbyxor som jag länge velat göra. Det går också bra från början. Men jag hinner förståss inte klart.
JAg måste ju prova byxorna på Lova också innan jag kan besluta mig för hur jag ska göra i bensluten. Får väcka Lova för att ge henne mat innan vi ska hämta Tilda igen.
Tilda följer snällt med hem också, så det är helt fantastiskt.

Men sen är det som om själva hin flyger i min yngsta dotter. Guuud hon klättrar ÖVERALLT! Skriker när jag lyfter ner henne. Springer sen vidare till sopskåpet och börjar riva där. Skriker när jag tar bort henne! För att springa vidare till glasflaskorna, som hon inte heller får röra. Skriker när jag tar bort henne. Mellan alla dessa hyss så erbjuder jag hennes leksaker som plötsligt tappat all dragningskraft plötsligt. Så så håller vi på.
Erbjuder lite mellis. Lova ska äta själv. Får hon inte det kastar hon sig bakåt och skriker.

Aaaargh! JAg sliter mitt hår!!!!!

Sen fortsätter hon i samma anda. Det går inte att lämna henne en sekund utan att hon gör något hon inte får.

Kan bara säga att det är VÄLDIGT skönt att hon sover nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var nog en släng alba som kom över henne, så där är Alba JÄMT!! Och hennes nya hobby är att flytta alla stolar och klättra upp på dem och så upp på bordet. Hundra gånger i rad och lika förbannad varje gång jag tar ner henne. Jag hinner ingenting här hemma.