måndag 30 november 2009

helg med peppakaksbak och storfrämmande

I lördags kom mormor på besök. Jätte skoj att ha henne här själv utan att det är fullt med andra människor också. Mamma och jag åkte själva till Marieberg och handlade julklappar till barnen. Trots att det var löningshelg så var det inte så mycket folk på fm, men fram vid lunch började det tätna till. Då var vi klara så det gjorde inget.
På em tog vi fram pepparkaksdegen och satte igång att baka. Amanda skulle göra ett egendesignat hus och Wille och Tilda gjorde figurer. Mormor gjorde änglar. Det gick med en rasande fart så mormor fick åka iväg för att köpa mer deg. Till slut så var alla nöjda och vi fikade på lussebullar och nygräddade pepparkakor och glögg. Mums.









På söndagen satte barnen igång och garnerade sina alster från igår. Wille och Tilda garnerade sitt köpe hus och Amanda skulle garnera sitt egengjorda. Tyvärr blev hennes hus för mjukt gräddat så det gick bara sönder. Så hon satte sig och gjorde ett nytt istället. Denna gång blev det bättre.











Tandläkarens skräck! :)
I dag fick jag börja dagen jätte tidigt i mina mått mätt. Jag skulle vara hos sjukgymnasten kl 8. Calle skulle också iväg tidigt i dag så Tilda fick äta frukost på dagis i dag för ovanlighetens skull. Jag fick en TENS apparat utskriven för fogarna. Så nu ska jag testa om det kan lindra lite på kvällarna. Sjukgymnasten lyssnade inte på mig, och var tvungen att testa hur ont jag har i fogarna. Så jag fick lägga mig på rygg på den hårda britsen och bevisa att jag inte kan lyfta benen rakt upp då. Sen satt jag förståss fast där. Det låser sig i hela bäckenet. Så hon fick lov att hjälpa mig upp. Sen var det bara att fara iväg till kontoret för det var min vikaries sista dag. Så idag blev det verkligen en heldag.






Inga kommentarer: