måndag 16 november 2009

virusattack

Stackars storskruttan har blivit sjuk. 39,4 har hon haft i dag som högst. Hon hostar och har ont i huvudet och kroppen. Stackaren. Vi som skulle åka och ta influensa sprutan i morgon. MEn nu får vi vänta ett tag istället. Kanske lika bra det. Det är väl rusning dit nu.

I morgon är det bm besök igen. Får vi se om vi växt nått igen. :)

Tilda har blivit hopplös på att ligga vaken på kvällarna och leka istället för att sova. Hon är lika hopplös på att kissa på sig hela tiden. Inte så att hon inte hinner till toaletten utan hon struntar bara i att gå på toa och kissar där hon är och struntar i det sen. Känner mig maktlös i hur jag ska få henne att sluta med de dumheterna. Jag kan ju inte sätta på henne blöja igen på dagarna. Hon KAN ju gå på toa och hon KAN hålla sig. Hon bara struntar i det. *suck*

Ragnar slutar aldrig förvåna oss. Nu har han luktat lite för nära på kaminen så hans morrhår är alldeles krulliga. Han ser förskräcklig ut. Dessutom ska han promt vara med när man badar i badkaret. Så i går när Amanda skulle bada så blev han lite väl våghalsig och trillade i med magen och bakbenen. Eftersom Amanda hade badolja i vattnet så ser Ragnar numer ut som om han friserat sig med lite för mycket vax. Flottig och stripig. Snyggt?? Nepp. Jag vågar inte bada honom heller eftersom han är behandlad med spoton medel mot ohyran. Så han får helt enkelt se ut som en bondkatt ett tag nu. :) Han har i alla fall lärt sig var han ska sova om nätterna. Han ligger så snällt och stilla vid mitt huvud och sover. Varje gång jag går upp på toa så följer han med mig och jamar lite, sen följer han med tillbaka igen. Ragnar är min skugga. :)

Inga kommentarer: